NAJNOWSZE WPISY

Leszek Ciupiński – Malinowski wraca na Trobriandy

2 stycznia 2010 gościem programu Między Biegunami był Leszek Ciupiński i opowiadał o wyspach Trobriandy.

Czytaj dalej »

Pakistani Trucks – Otherworldly Wonders!

For the first time in our entire journey the whole entry will be devoted to cars. The particular type we will look at are trucks. Some readers can be surprised with that choice because when one travels around the world one meets all sorts of weird vehicles bu  Pakistani trucks are incomparable on a world scale and merit a special feature post.

Pakistańskie ciężarówki – cuda nie z tej Ziemi!

Pierwszy raz w naszej podróży cały artykuł poświęcony będzie samochodom, a dokładniej ciężarówkom. Dziwić to może niektórych, bo podróżując po wielu krajach można spotkać różne dziwaczne ustrojstwa jeżdżące, ale pakistańskie ciężarówki równych sobie na świcie nie maja, stąd zasłużyły na specjalne wyróżnienie.

Nanga Parbat i Fairy Meadows, czyli piękno pakistańskich gór

Po kilku dniach spędzonych w Gilgit wreszcie udało nam się wybrać w góry do miejsca, którym wszyscy podróżnicy tak się zachwycają, czyli do Fairy Meadows i do Base Camp pod Nanga Parbat. Miała to być wycieczka lekka, łatwa i przyjemna, a okazała się sporym sprawdzianem…

Jacek Hugo-Bader – Biała gorączka

25 i 26 grudnia 2009 gościem programu Między Biegunami był Jacek Hugo Bader i opowiadał o dalekiej Rosji.

Życzenia Świąteczne z Laosu

Co prawda my tutaj w Laosie, gdzie obecnie się znajdujemy, Świąt zupełnie nie czujemy, bo ciepło, palmy, brak choinek i zupełnie jakoś tak nie świątecznie, to jednak zaglądając na nasze skrzynki mailowe mocno nam o tym przypominacie, więc dziś postanowiliśmy się zrewanżować życzeniami, ale to już w wersji audio-video.

Podstawowe szczepienia przed podróżą – wzw A, wzw B oraz dur brzuszny.

Dziś poruszamy nowy temat na naszym blogu – profilaktyka i zdrowie w podróży. Podczas naszej obecnej podróży i wcześniej dostaliśmy sporo maili z pytaniami na ten temat. Na forach podróżniczych też pytania te można często znaleźć, więc postanowiliśmy nie odpowiadać na wszystkie maile opisowo, a stworzyć nowy dział. W trosce o zdrowie oraz jak pokazują czasem przypadki i życie podróżników, chcemy opisać tutaj kilka rad i złotych zasad profilaktycznych, których powinno się przestrzegać.

W Radio Kraków o Chinach, Birmie i warsztatach teatralnych Alicji w Iranie

Tylko część audycji Kuby Nizińskiego i Jaśka Meli, ale niedługo będzie całość dostępna tutaj – Między Biegunami. Dziś było o Chinach, naszych planach i w końcu udało mi się „wkopać” Alicję w kilka słów do radia – w końcu to ona prowadziła warsztaty teatralne w Iranie.

Karakorum Highway – dlaczego „highway”?

Wreszcie jedziemy w upragnione góry. Już nie możemy doczekać się kiedy będziemy w Karakorum. Jednak nie wiedzieliśmy, że spełnienie tego marzenia będzie okupione ciężkimi przeżyciami…

Czytaj dalej »

Sufi night, czyli wirujący trans i pieniądze lecące z nieba

W Lahore, oprócz zwiedzania zabytków, włóczenia się po uliczkach i bogatych doznań kulinarnych, można doświadczyć czegoś bardzo niespotykanego: można zobaczyć wpadających w trans wirujących sufistów i obserwować jak pieniądze lecą z nieba na muzyków kawali.

Rezygnujemy z wątpliwego patronatu medialnego Klubu Podróżników Śródziemie

Dziś trochę nietypowo, ale dla mnie jest to istotne. Nie lubię niewyjaśnionych tematów. Na początku tego roku stworzyłem wersję on-line Klubu Podróżników „Śródziemie”, czyli cały portal, który do tej pory działa w 95% w niezmienionej formie. Idea klubu była fajna, slajdy w klubie Śródziemie co poniedziałek też uważam za trafioną inicjatywę, ale wyjechaliśmy w podróż dookoła świata i niestety administrowanie całym portal musiałem oddać w inne ręce z oczywistych względów.

Lahore – indyjskie miasto w Pakistanie

Po mieście Quetta i Beludżystanie Lahore to prawie jak raj na ziemi. Mieszkający tu Pakistańczycy zapytani czy jest tu bezpiecznie odpowiadają bez wahania – „Jest bezpiecznie, ale w gówno czasem można wdepnąć”. Z tym też przekonaniem na kilka dni zaszyliśmy się w Lahore. W gówno udało nam się też raz wdepnąć… ale tylko krowie.

Bartek Tofel – Inny Afganistan

12 grudnia 2009 gościem programu Między Biegunami był Bartek Tofel – opowiadał o swojej podróży do Afganistanu.

At the gates of hell – Quetta, Balochistan

Pakistan is a special country on our route. It was giving us a headache from the very beginning when we decided to go on the journey: the kidnapping of a Polish engineer, then a series of terrorist attacks, the execution of the Pole, closed Iran – Pakistan border, and finally problems with visas to Pakistan. All voices of reason admonished us not to go there. At home or among acquaintances the word „Pakistan” was not pronounced because it caused …

U wrót piekielnych, czyli wjeżdżamy do Pakistanu – Quetta, Beludżystan

Pakistan to kraj szczególny na naszej trasie. Sprawiał nam ból głowy od samego początku, gdy zdecydowaliśmy się wyruszyć w tę podróż – porwany polski inżynier, potem seria zamachów terrorystycznych, egzekucja Polaka, zamknięta granica Iran-Pakistan i w końcu problemy z wizą do Pakistanu. Wszystkie głosy rozsądku podpowiadały, żeby tam nie jechać. W domu lub wśród znajomych nie padało słowo „Pakistan”, bo reagowaliśmy na nie, jak byk na czerwoną płachtę. Wiedzieliśmy jedno, jak bezpiecznie przejedziemy Beludżystan, to potem już okropny …