Kalendarz spotkań i naszych prezentacji podróżniczych

kwi
pon.
Andrychów: Rowerem przez Afganistan i Tadżykistan
kwi 18@19:00 – 20:00

Klub Podróżnika Koła PTTK „Chałupa” przy ASM w Andrychowie zaprasza na spotkanie z Alicją Rapsiewicz i Andrzejem Budnikiem – podróżnikami prowadzącymi blog LosWiaheros.pl pełen praktycznych porad na temat taniego podróżowania oraz inspiracji do bliższych i dalszych wojaży.

Spotkanie zatytułowane „Dwie twarze Pamiru – rowerem przez Tadżykistan i Afganistan” odbędzie się w poniedziałek 18 kwietnia o godz. 19.00 w Klubie ASM przy ul. Lenartowicza 7.

Pogranicznicy w Pamirze

Nad Jeziorem Karakul
Nad Jeziorem Karakul
Jeden z najprzyjemniejszych biwaków w Dolinie Wakhańskiej
Jeden z najprzyjemniejszych biwaków w Dolinie Wakhańskiej
Wpychanie rowera na Przełęcz Kyzyl Art, czyli oficjalną granicę kirgisko-tadżycka.
Wpychanie rowera na Przełęcz Kyzyl Art, czyli oficjalną granicę kirgisko-tadżycka.

„Dwójka Polaków. Dwa rowery. Dwie pory roku – zima i lato. Dwie przygody w dwóch częściach Pamiru – tadżyckiej i afgańskiej. Tak w skrócie można podsumować 3 tys. kilometrów, które pokonaliśmy po górskich drogach i bezdrożach. Pamir wczesną zimą okazał się być jednym z najbardziej fascynujących miejsc w jakich byliśmy. Rozsmakowani w tadżyckiej części Pamiru spoglądaliśmy przez rzekę coraz częściej na jego afgańską stronę. Widok majestatycznych, ośnieżonych szczytów nas zahipnotyzował i musieliśmy tam pojechać. Obawy były, bo to w końcu kraj, w którym wg mediów toczy się nieustająca wojna, a każdy biały człowiek jest na celowniku „brodatych z kałachami”. Zdziwienie afgańskich celników na widok turystów na rowerach było tak duże, że wzięliśmy to za dobrą monetę i pojechaliśmy sprawdzić, jak bardzo mamy inne wyobrażenie o tej części świata. Plan był taki, aby dojechać pod samą granicę z Chinami, gdzie ciągle można spotkać koczownicze rodziny kirgiskich nomadów. Co z tego wyszło? Przekonajcie się przychodząc na slajdowisko w Andrychowie.”

Wstęp wolny.

sie
czw.
Australia – Warszawski Fotoplastikon
sie 18@19:00 – 20:30

„Fotograf w podróży ” to cykl spotkań przedstawiający osoby, których fotografia oraz podróże są całym życiem, przenikają i łączą się ze sobą. Ich spotkania z egzotycznymi, odległymi stronami świata zostały udokumentowane dzięki profesjonalnemu oku i świetnemu wyczuciu chwili. I z tymi niesamowitymi przeżyciami oraz poradami jak uchwycić magiczną chwilę podróży i jak nadać indywidualny charakter zdjęciu nasi goście podzielą się z Państwem. Mamy nadzieję, że po tych spotkaniach obudzi się w Was żyłka podróżnika a na pewno, niezależnie od miejsca podróży, Wasze fotografie będą najlepszą pamiątką z tych pięknych miejsc.

Tym razem naszymi gośćmi będą Alicja Rapsiewicz i Andrzej Budnik, którzy opowiedzą i pokażą niesamowite fotografie z wyprawy po Australii. Byli tam dwa razy spędzając w niej w sumie ponad rok.

Wszystkie historie będą okraszone zdjęciami oraz filmami z ziemi i z drona, co sprawi, że poczujesz się jak ptak lecący nad australijskimi rzekami, górami i rozległym buszem.

UWAGA! Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale trzeba się zarejestrować TUTAJ.

australia_sa_morialta_koala-00714

australia_wa_longest_straight_road_146km-0075

Zdezorientowany kangur w Lucky Bay - opalać się czy jeść?

cze
czw.
Fotoplastikon Warszawski – Pamir rowerem
cze 1@19:00 – 20:30

Po raz drugi i z wielką przyjemnością, będziemy gościć w Fotoplastikonie Warszawskim. Tym razem opowiemy o jednym z naszych ulubionych miejsc na świecie, czyli o górach Pamir w Afganistanie i Tadżykistanie. Zapraszamy!

Wstęp na spotkanie jest wolny, ale trzeba pamiętać, żeby zająć sobie wcześniej wejściówkę, bo liczba miejsc jest ograniczona.
Zapisy: tel. 22 6296078 lub rejestracjafw@1944.pl

„Dwie twarze Pamiru – rowerem przez Tadżykistan i Afganistan”

Dwójka Polaków. Dwa rowery. Dwie pory roku – zima i lato. Dwie przygody w dwóch częściach Pamiru – tadżyckiej i afgańskiej. Tak w skrócie można podsumować 3 tys. kilometrów, które pokonali po górskich drogach i bezdrożach, gdzie spotykali przyjaznych i gościnnych ludzi.

Pamir wczesną zimą okazał się jednym z najbardziej fascynujących miejsc w jakich byliśmy. Pochłonął nas tak bardzo, że chcieliśmy wrócić tam jeszcze raz, ale latem, gdy ludzie nie będą już pochowani w swoich chatach. To był strzał w dziesiątkę.

Druga wizyta dała nam zupełnie inne spojrzenie na Pamir – ludzie, ich zwyczaje i kultura po prostu nas zachwyciły. Rozsmakowani w tadżyckiej części Pamiru spoglądaliśmy przez rzekę coraz częściej na jego afgańską stronę. Widok majestatycznych, ośnieżonych szczytów afgańskiego Pamiru nas zahipnotyzował i musieliśmy tam pojechać. Obawy były, bo to w końcu kraj, w którym wg mediów toczy się nieustająca wojna, a każdy biały człowiek jest na celowniku „brodatych z kałachami”. Zdziwienie afgańskich celników na widok turystów na rowerach było tak duże, że wzięliśmy to za dobrą monetę i pojechaliśmy sprawdzić, jak bardzo mamy inne wyobrażenie o tej części świata.

Rowerem przez afgański i tadżycki Pamir.

Poroża porozrzucane przy drodze.
Biwak na około 4200 tuż przed zjazdem nad Jezioro Karakul
Całkowicie zawalona droga tuż za przełęczą Kok Jar.
Jeden z najprzyjemniejszych biwaków w Dolinie Wakhańskiej
Przełęcz Akbaital, najwyżej położony punkt na naszej trasie przejazdu przez Pamir Highway.

gru
sob.
TERRA – 18 Festiwal Slajdów Podróżniczych
gru 1@11:00 – gru 2@21:30

Początek grudnia w Warszawie już od kilku lat kojarzy mi się z Festiwalem TERRA – jednym z najstarszych w Polsce, a na pewno jednym z najlepszych jeśli chodzi o poziom prezentacji i prelegentów. W tym roku to już 18 wydanie TERRY.
Mieliśmy zaszczyt na tym Festiwalu wystąpić już trzy razy. W tym roku występujemy nie na scenie, ale jako wsparcie promocyjne, bo za TERRĘ damy się pokroić i chętnie będziemy zachęcać Was do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

W tym roku gośćmi Festiwalu będą Robert Gondek – pasjonat Afryki realizujący projekt wejścia na najwyższe szczyty tego kontynentu, Kamila Kielar – specjalistka od samotnych wyjazdów na północ typu adventure, Anna i Krzysztof Kobusowie – fotografowie, dziennikarze, autorzy książek, Jakub Rybicki – fotograf i zimowy jeździec rowerowy, Krzysztof Story– dziennikarz wsłuchujący się w ludzkie historie, Anna i Marcin Szymczakowiegeografowie, fotografowie, autorzy książek, Piotr Trybalski – dziennikarz, fotograf, autor książek, Michał Woroch – fotograf, prelegent, organizator wypraw.