Start » Brazylia » Pozdrowienia z Letici w… Kolumbii
Tabatinga i Leticia, czyli granica brazylijsko-kolumbijska bez posterunku policji.

Pozdrowienia z Letici w… Kolumbii

Taaakkk… juz wszystko jasne. Tu gdzie obecnie jestesmy schodza sie trzy granice – brazylijska, peruwianska i kolumbijska i wlasnie dzis wyladowalismy w Kolumbii, co zupelnie nie bylo planowane. Oczywiscie bez wizy kolumbijskiej 馃檪

Z bolem musze tez przyznac, ze strona wyprawy jest na to nieprzygotowana i ta notka laduje w na szybko przygotowanym dziale Kolumbia, ale z grafika ogolna – cos pokombinuje po powrocie. Sami widzicie – wyszlo spontanicznie i jeszcze zaden kartel narkotykowy nas nie porwa艂 馃槈

Ale od poczatku. Doplynelismy statkiem do Tabatingi (Brazylia), a dokladniej do miasta Benjamin Constanca (Brazylia tambien), ktore jest trzy godziny drogi od Tabatingi naszym statkiem lub czterdziesci minut szybka lodzia (tutaj nie mierzy sie dystansu kilometrami). Poniewaz nasz statek mial tam 15 godzin postoju* (od drugiej w nocy) stwierdzilismy, ze szkoda czasu i bierzemy szybka lodke do Tabatingi. Co prawda kosztowalo to 15 reali, ale za to zjedlismy obiad w Leticii (Kolumbia), zrobilismy zakupy i troche pospacerowalismy. I w koncu tu mowia po hiszpansku i nasz portugalski dramat sie zakonczyl. Jutro plyniemy lodka do Santa Rosa, ktore jest w Peru, ale juz dzis dostalismy w siedzibie Policia Federal w Brazylii pieczatke wyjazdowa z Brazylii, a dopiero jutro dostaniemy wjazdowa do Peru, wiec smieszne ale przez caly dzien formalnie nie bedzie nas nigdzie. To chyba jest mozliwe tylko w Ameryce Poludniowej, no moze jeszcze w Pakistanie czy Iranie, ale to sie sprawdzi na nastepnej wyprawie 馃檪 (mamo spoojnie, moze juz sie tam sytuacja uspokoi).

Kolumbijczycy na starym pick'upie.
Kolumbijczycy na starym pick’upie.

Sooo… Pozdrawiamy z Kolumbii i dosylamy troche fotek stad, a naprawde jest tu niesamowity klimat. Stare, rozklekotane samochody, benzyna sprzedawana w butelkach poltoralitrowych na rogu ulicy, targ z jedzeniem – po prostu jest tu niesamowicie. Chcialo by sie tu zostac dluzej, ale bilety na szybka lodke z Santa Rosa do Iquitos juz mamy kupione, wiec zmykamy do Peru na swinke morska 馃槢 (Zuza, na statku z Manaus poznalismy Peruwianczyka, Eliza ma z nim fotke, i nie omieszkalem go zapytac jak bedzie po hiszpansku “swinka morska z grilla”. Zapisal mi to na karteczce, zebym nie zapomnial 馃榾 Wrzucimy fotki.).

Dobra uciekamy z Kolumbii i Brazyli do Peru. Stamtad kolejne meldunki. Hasta luego amigos!

*swoja droga jest to niezla sciema ze strony Brasiolianos. Sprzedajac bilet w Manaus nie powiedzieli nam, ze statek tak dlugo stoi w Benjamin Constanc. Jak bysmy wiedzieli, to tylko do tego miejsca kupilibysmy bilet, ale madry gringo po szkodzie, a w przewodniku nic na ten temat Pascal nie napisal. Poraz kolejny sie na nich zawodze, niestety. Wy juz za to wiecie, jak to wyglada i nie popelnicie takiego bledu.

O autorze: Andrzej Budnik

Alternatywny podr贸偶nik, zapalony bloger i geek technologiczny. Po艂膮czenie tych dziedzin sprawia, 偶e w podr贸偶 przez australijski interior czy nowozelandzkie g贸ry zabiera do plecaka drona, kt贸ry pozwala mu przywie藕膰 niepublikowane nigdzie wcze艣niej zdj臋cia i oryginalne uj臋cia wideo. Swoj膮 dusz臋 zaprzeda艂 g贸rom w p贸艂nocnym Pakistanie i tad偶yckim Pamirze, kt贸re odkrywa艂 podczas 4-letniej podr贸偶y l膮dowej przez Azj臋 i Australi臋. Od wielu lat zaanga偶owany w aktywizacj臋 polskiego 艣rodowiska podr贸偶niczego. Za艂o偶yciel i obecnie wsp贸艂autor najstarszego, aktywnego bloga podr贸偶niczego w Polsce 鈥 LosWiaheros.pl. Nominowany do Traveler贸w 2010 i Kolos贸w 2013. Zwyci臋zca konkursu Blog Roku w kategorii Podr贸偶e i Szeroki 艢wiat w 2007 roku. Zawodowo licencjonowany pilot drona w firmie CrazyCopter.pl specjalizuj膮cej si臋 w fotografii lotniczej i wideo z drona. 艁膮cz膮c od lat prac臋 zdaln膮 i podr贸偶e stara si臋 promowa膰 styl 偶ycia okre艣lany Cyfrowym Nomadyzmem.

Podobny tekst

Przekraczanie granic w Ameryce Po艂udniowej

Od kilku miesi臋cy jeste艣my ju偶 w strefie Schengen, wiec paszport staje si臋 prawie w og贸le …

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *